Hakkımızda

Virtua, müşterilerine S.M.A.R.T. çözümler sunar

S.M.A.R.T.

  • Etnografik İçgörü
  • Linguistik İçgörü
  • Projektif İçgörü
  • Kök-neden Çalışması

  • Hedef Kitle Belirleme
  • Müşteri Segmentasyonu
  • Rekabet ve Pazar Analizi
  • Pazarlama Planı
  • Marka Konumlandırma

  • Marka Strateji Dökumanı
  • Pazarlama Ekosistemi
  • Pazarlama Hedef ve KPI’ları
  • Bütçe Planlama ve Takibi
  • Pazarlama Yönetimi

  • Tüketici Trendleri
  • Eğitim Hizmetleri
  • Firma Analizi
  • Workshop Yönetimi

Biz’den

01

Pek çok pazarlama çözümleri ve danışmanlık firması varken, neden bu alanda bizi tercih etmelisiniz?

Virtua Consult ekibinin farklı sektör ve uzmanlık alanlarından beslenen deneyimi bize farklı sektörlerden yüzlerce projede değerli gözlem fırsatları sağladı. İş dünyasının değerli markalarının mevcut durumları ve gelecek planları ile ilgili kritik tespitlerde bulunduk.

Sadece veriyi toplamakla kalmıyoruz, o veriden hayata geçirilebilir, iş/pazarlama planları oluşturuyoruz.

02

Tecrübelerimiz sayesinde, çok iyi iş fikirlerinin pazar şartlarına uygun olmadığı için uygulanamadığın tanık olduk. Ya da firmaların yeni iş fikrini hayata geçirmeye hazır olmadığı için cazip fırsatları kaçırdığına tanık olduk. Ancak,  çoğu zaman ana sorunun, çok iyi bir iş fikrinin bile, tüm teknik hazırlıklara, firma yetkinliklerine ve olumlu pazar koşullarına rağmen tüketicilere doğru anlatılamaması nedeniyle başarısız olduğunu gözlemledik.

03

Biz de pazar payını büyütmek için tam olarak ne yapılması gerektiğini bilmek isteyen firmalara özel yeni formüller geliştirmeye karar verdik. Firmanızı, pazarı ve müşterilerinizi derinlikli bir şekilde analiz etmek ve çözüm önerileri geliştirmek için kulladığımız temel yöntem, diğer danışmanlık ve araştırma firmalarından oldukça farklı.

04

Fark yaratan veri toplama çözümleri için kullandığımız gizli formül; «antropoloji».

Antropoloji : insan doğasını ve kültürünü gözlem yaparak ve empati kurarak anlamamızı sağlayan bilim dalı.

Antropoloji başta olmak üzere diğer disiplinleri de kullanarak elde ettiğimiz verileri doğru analiz etmek için projemize hizmeti verdiğimiz sektörün uzmanlarını da ekibe dahil ediyoruz. Yani eğer bankacılık çalışıyorsak, ekibe uzman bir bankacı, mimarlık projesi çalışıyorsak ekibe uzman bir mimar dahil ediyoruz.

Son aşamada da “pazarlama yönetimi” kasımızı kullanarak, elimizdeki veriyi, pazarlama planlarına dönüştürüyoruz. Pazarlama yönetimi alanında pek mütevazi değiliz :), takımımızda çok iyi ve bir çok markanın sorumluluğunu almış pazarlama profesyonelleri var.

05

100 yıl öncesine kadar, antropoloji batılı olmayan kültürleri anlamak için kullanılıyordu. Bugün ise fark yaratmak isteyen, her şeyden önce insan doğasını ve kültürünü anlamak isteyen şirketler, devletler ve sivil toplum kuruluşları tarafından yaygın olarak kullanılan bir disiplin.

06

Gerçekleştirdiğimiz her projede antropolojik bakış açısını benimsiyor; doğal gözlem yapıyoruz, bazen bir firma çalışanı gibi sahaya çıkıp satış sürecine katılıyor, bazen bir müşteri gibi sunulan hizmeti deneyimliyoruz. Gerçek dünya olarak kabul ettiğimiz sahada, pazar işleyişine odaklanıp büyüme potansiyelini hesaplıyoruz.

Gerçekleştirdiğimiz projelerde;

Virtua antropologları, sosyologları, sahaya çıkararak, etnografik yöntemlerle, bilfiil saha süreçlerini yerinde gözlemliyoruz. Firmanızın, tüketici ile temas ettiği her anı, ortamın doğal bir parçası olarak gözlemliyoruz. Tüketiciye servis sağlayan çalışanlarınızın yanında bulunuyor, hem tüketici deneyimini oluştuğu anda kayıt altına alıyor hem de süreci yöneten çalışanların görüş ve önerilerini dikkate alıyoruz.

Doğal gözlem aşaması, gerçekten çok zor bir metodolojidir, sadece ve sadece bu konuda gerçekten yetkinliği ve tecrübesi olan şirketler tarafından hakkıyla yapılabilmektedir. Virtua, doğal gözlem metodunu uygulayan Türkiye’nin en iyi araştırma/danışmanlık şirketidir.

08

Farklı disiplinlerden profesyonelleri proje bazlı olarak ekibimize dahil ediyoruz. Bu projelerin tamamında, projektif derinlemesine görüşmeler yapıyor ve tüketicilerin iç dünyasını çözümlüyor, söylenenden öte nelerin söylen(e)mediğini anlıyoruz.

09

Dilbilimcilerimiz ile, satır aralarını okuyor, evlerde ve sosyal medyada konuşulan dedikoduları bile dinleyip analiz ediyoruz. Ne söylendiği kadar, nasıl söylendiğine de odaklanıyor, doğrudan ifade edilemeyen karar süreçlerine ve mekanizmalara odaklanıyoruz.

10

Bilimsel literatür, pazar tecrübesi ve yoğun emekle gelişen içgörü modellerimiz ile gerçeğin 3 tarafını – şirketinizi, pazarı ve müşteriyi dinliyoruz, duyuyoruz, anlıyoruz. Ve büyüme hedeflerinize uygun S.M.A.R.T® formül sunuyoruz.

Sizin ihtiyaçlarınıza özel tasarladığımız içgörü çalışmasını tamamladığımızda, size büyüme getirecek bir formül sunuyoruz.

Bu formül:

  • Specific – Şirketinize özel, aksiyon odaklı.
  • Measurable – Net iş hedefleriyle ölçülebilir.
  • Achievable – Başarılabilir, hayata geçirilebilir
  • Relevant – Merkezine müşteriyi alan, ona anlamlı gelen.
  • Tangible – Hayal ya da tutulamayacak büyük bir söz değil. Somut ve hemen hayata geçirilecek bir aksiyon planı.

S.M.A.R.T® formül ile çözüm üretiyoruz.

11

Şirketinize özel S.M.A.R.T® bir formül tasarlamak için, üç temel sacayağını –firma, pazar ve tüketici’yi- bütünleşik olarak ele alıyor; şirketiniz, pazar ve potansiyel müşterileriniz arasında bir Virtuous Triangle® oluşturuyoruz.

12

Çünkü, Virtua olarak firmaların mevcut işleyiş ve yetkinliğine uygun geliştirilmeyen bir çözümün başarılı olamayacağına, rekabeti iyi tahlil etmeden yapılan stratejilerin başarısızlığa mahkum olduğuna ve hepsinden önemlisi tüketiciyi merkeze almayan hiçbir yaklaşımın markaları başarıya ve büyümeye taşıyamayacağına inanıyoruz.

13

İnsanların kullandığı kelimeleri ve davranışlarını çözümlemek, bilinçli ve bilinçsiz davranışlarının altında neler yattığını anlamak uzmanlık, empati ve deneyim gerektiriyor. Bununla beraber elde edilen iş sonuçları tüm çabalara değer.

14

Virtuous Triangle® ve S.M.A.R.T. Formül’ü kullanarak çalışmaya başladığımızdan bu yana, pek çok firma için başarılı projeler gerçekleştirmeyi başardık. Hizmet verdiğimiz firmalar için, ayrıştırıcı pazarlama fikirlerinin geliştirilmesinden, yeni hedef kitlelerin saptanmasına kadar pek çok stratejik kararın analitik ve büyümenin yolunu açacak şekilde verilmesini sağladık.

Satış noktası (shopper) stratejilerinin yeniden belirlenmesine, pazara yeni giriş yapan veya mevcut markaların konumlandırmasının yapılmasına kadar geniş bir alanda strateji hizmetleri sunduk.

Bu hedeflerin hayata geçmesi için tasarlanan konumlandırmaya uygun iletişim stratejisinin geliştirilmesi, creative brief’lerin oluşturulması ve pazarlama eko-sisteminin kurgulanmasına kadar pek çok destekleyici hizmeti müşterilerimize sağladık.

15

S.M.A.R.T.® çözümler geliştirdiğimiz projeler bizlere, doğru stratejinin tasarlanması kadar, bu stratejinin eksiksiz uygulanmasının da hayati olduğunu gösterdi. Bu nedenle Virtua olarak geliştirdiğimiz çözüm önerilerinin hayata geçişi sırasında da sorumluluk almaya başladık. Hizmet verdiğimiz firmalar için bir destek pazarlama ve destek satış ekibi olduk, hedeflenen iş sonuçlarının gerçekleşmesini sağladık.

16

Yakaladığımız başarının sırrı ekip arkadaşlarımızın uzun yıllara dayanan deneyiminden geliyor.

Şirketin pazarlama stratejisti, Murat Akdağ, Gillette Company’de satış ile başladığı kariyerine, pazarlamada devam etti. Hem Gillette hem de Procter & Gamble markaları için Türkiye, Doğu Avrupa, Orta Asya ve Kafkaslar’da pek çok pazarda,stratejik pazarlama süreçlerini yöneterek devam etti. Marka stratejilerinin hayata geçmesi konusunda dirayeti ve hızı nedeniyle içlerinde Carrefour, Migros, Markafoni gibi pek çok firma, en değerli markalarının yönetimi için onu tercih etti.

17

Birol Dinçel gözlem ve içgörü konusunda uzman. Bugüne kadar yüzlerce iş sorusu için çalıştı, sayısız içgörü projesi gerçekleştirdi.  Hem Türkiye’de hem bir çok farklı pazarda sunulan bir çok ürün ve hizmet ile ilgili müşterinin zihniyetini çözümleme projesinde görev yaptı.

18

Amacımız, sevdiğimiz iş olan veriye dayanan pazarlama çözümleri üretmek.

19

Hikayemiz her zaman bir iş sorusuyla başlar, veri toplamak, veriyi analiz etmek, içgörüye ulaşmak ile devam eder ve uygulanabilir, somut çözüm önerileriyle tamamlanır. Biz Virtua’da her zaman ödevimizi iyi yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.

İnsanların düşünme şeklini gerçekten anlayarak, işinizi büyütmeyi mümkün kılacak, yorulmayan bir hayal gücümüz var.

Eğer vaadimiz size diğer olumlu manada farklı geldiyse ve Virtua’nın sunduğu hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin.

Görüşmek üzere.

 

 

 

 

Görüşmek üzere.

Arrow-up